مقایسه نیسان ماکسیما و تویوتا کمری گرند


تویوتا کمری گرند دارای موتوری 6 سیلندر است که 3000 سی‌سی حجم دارد. حداکثر گشتاور تولیدی کمری 284 نیوتن متر است، و هم‌چنین 197 اسب بخار نیرو تولید می‌کند و این نیرو به چرخ‌ها منتقل می‌شود. اگر بخواهیم از لحاظ جعبه دنده، کمری را بررسی کنیم، باید گفته شود که که گیربکس کمری بسیار نرم و راحت کار می‌کند و هیچ‌گونه تاخیر یا ضربه‌ای ندارد. حداکثر سرعت کمری 210 کیلومتر بر ساعت است و شتاب 0 تا 100 آن ( یعنی مدت زمانی که طول می‌کشد خودرو از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد) در محدوده 8 ثانیه است.
کمری گرند سواری نرم و بسیار راحتی را برای سرنشینان خودرو فراهم می‌کند، ولی در برابر نرمی و راحتی ماکسیما حرفی برای گفتن ندارد. از لحاظ مقایسه مصرف سوخت باید بگوییم که کمری خیلی اقتصادی تر و به صرفه‌تر عمل می‌کند، سوخت ترکیبی کمری تقریباً 10 لیتر در هر 100 کیلومتر است که نسبت به ماکسیما کمتر و به صرفه‌تر است.
از لحاظ هندلینگ تقریباً هر دو خودرو در یک سطح قرار می‌گیرند، فقط بر خلاف ماکسیما، در کمری نشانی از حرکات انحرافی عقب دیده نمی‌شود.

همه چیز در مورد ماکسیما


طراحی ظاهری نیسان ماکسیما و تویوتا کمری گرند


همان‌طور که در مقاله‌های قبلی به آن اشاره کردیم، نیسان ماکسیما با استفاده از سبک و طراحی کلاسیک ساخته شده ‌است که در کنار آن، کمی هم المانهای مدرن در آن به کار رفته است. کاپوت کشیده ماکسیما ابهت و زیبایی خاصی به این خودرو بخشیده است. وجود چراغ‌های کریستالی، جلو پنجره کرومی و رینگ‌های 16 اینچی آلومینیومی، همه در کنار هم باعث شده که طراحی ظاهری ماکسیما هیچ‌گاه قدیمی به نظر نرسد، و بعد از گذشت نزدیک به دو دهه هنوز طرفداران خاص خود را داشته باشد.
تویوتا کمری گرند طراحی بسیار ساده و زیبایی دارد به گونه‌ای که از این طراحی در نسل‌های بعدی کمری هم استفاده شده است. چراغ‌های بادامی کشیده، جلوپنجره‌ای با خطوط افقی ساده، سپر و کاپوت ساده همگی تاکید بر ساده بودن طراحی کمری دارد. اما به این نکته توجه داشته باشید که، کمری و ماکسیما از لحاظ بزرگی و جادار بودن هر دو در یک سطح قرار می‌گیرند و یک حس را به سرنشینان القا می‌کنند.


طراحی داخلی نیسان ماکسیما و تویوتا کمری گرند


داخل کابین ماکسیما بسیار خوب و جادار است و سرنشینان خودرو چه در جلو خودرو، چه در عقب آن، اصلاً با احساس کمبود جا مواجه نمی‌شوند و چون سواری بسیار نرم و راحتی دارد، سرنشینان خودرو به هنگام مسافرت‌های طولانی به هیچ عنوان احساس خستگی و ناراحتی به هنگام نشستن نمی‌کنند. در داخل ماکسیما از ترکیب رنگ کرم و قهوه‌ای و تزئینات چوبی استفاده شده است که حس لوکس بودن را به سرنشینان القا می‌کند. کیفیت متریال به کار رفته در داخل کابین ماکسیما بسیار خوب است، به گونه‌ای که بعد از گذشت نزدیک به دو دهه به سختی دچار خرابی و فرسودگی می‌شود.
داخل کابین کمری گرند هم مانند ماکسیما بزرگ و جادار است ولی صندلی‌های آن به اندازه ماکسیما راحت نیست. داشبورد کمری نسبت به ماکسیما طراحی به روزتری دارد، درون کمری هم از تزئینات چوبی زیاد استفاده شده است. متریال به کار رفته در کمری هم مانند ماکسیما بسیار خوب و با دوام است و به سختی دچار فرسودگی می‌شود.

قطعات و لوازم یدکی ماکسیما


مقایسه امکانات رفاهی نیسان ماکسیما وتویوتا کمری گرند


برای مقایسه امکانات رفاهی این دو خودرو به این نکته توجه داشته باشید که طراحی هر دو خودرو مربوط به دو دهه پیش است و نباید توقع زیادی از آن‌ها داشت. هر دو خودرو به زمان خود، بهترین جایگاه را کسب کرده‌اند و بعد از گذشت نزدیک به دو دهه هنوز هم طرفداران خود را دارند.
امکانات رفاهی ماکسیما به شرح زیر اسیت:

  • دو عدد ایربگ
  • سیستم تهویه مطبوع
  • آینه‌های برقی
  • رینگ‌های 16 اینچی آلومینیومی
  • ترمزهای چهار چرخ دیسکی مجهز به ABS و EBD
  • صندلی‌های برقی جلو
  • شیشه بالابرهای برقی
  • قفل مرکزی با ریموت کنترل

امکانات رفاهی کمری گرند به شرح زیر است:

  • پرده عقب
  • سانروف
  • رینگ‌های آلومینیومی
  • قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ‌ها از داخل
  • فرمان و دسته دنده چرمی
  • صندلی‌های چرمی
  • سیستم تهویه اتوماتیک

همچنین باید به این نکته اشاره شود که ماکسیما و تویوتا گرند هر دو فاقد سیستم‌های کمکی و کنترل پایداری هستند و از این لحاظ کاملاً به هم شبیه هستند.
در کل نیسان ماکسیما و کمری گرند از نطر مشخصات فنی خیلی به هم شبیه هستند و وجود امکانات رفاهی و آپشن ‌های متفاوت است که تفاوت‌هایی بین این دو خودرو ژاپنی به وجود می‌آورد.
 

همچنین بخوانید: چطور لوازم یدکی اصل و تقلبی را تشخیص دهیم؟